بیا توسنگان به روز شو


بیا توسنگان به روز شو


ترشی زیاد = ضرر زیاد

 

 

مصرف مواد غذایی ترش که حاوی اسیدسیتریک هستند بر روی کلسیم دندان‌ها اثر تخریبی دارد و مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف مواد ترش موجب ساییدگی دندان‌ها می‌شود.
مواد غذایی ترش
دارای اسیدیته بالا هستند و مصرف بیش از حد مواد با اسیدیته بالا بر روی بافت کلسیمی دندان‌ها تاثیر تخریبی دارد. ......

 

 

مصرف بیش از حد مواد غذایی ترش بر ترکیبات آلی و معدنی دندان‌ها تاثیر سوء دارد و موجب حل شدن مواد آلی و معدنی دندان‌ها می‌شود.

در صورتی‌ که بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی ترش از مسواک استفاده شود، میزان سایش دندان‌ها افزیش می‌یابد. بهتر است مسواک زدن ٢ تا ٣ ساعت پس از مصرف مواد غذایی ترش انجام شود.

افرادی که بلافاصله پس از صرف غذا عادت دارند، آبلیمو مصرف کنند و یا لیموترش را بر روی دندان‌های خود می‌مالند، معمولا دارای دندان‌های کوچک‌تر هستند؛ زیرا مصرف بیش از حد مواد غذایی ترش موجب سایش و کوتاهی دندان‌ها می‌شود.

برخی میوه‌ها مانند پرتقال و گوجه سبز نیز اسیدیته بالایی دارند و مسواک زدن بلافاصله پس از مصرف میوه‌های ترش توصیه نمی‌شود. مصرف بیش از حد ترشی همراه با غذا نیز موجب از بین رفتن ترکیبات معدنی سطح دندان و ساییدگی دندان‌ها می‌شود.

پس از مصرف مواد غذایی ترش نباید بلافاصله مسواک زد بلکه باید اجازه داد به مرور زمان بزاق دهان، شرایط اسیدی دندان‌ها را کاهش داده و پس از آن از مسواک استفاده شود.


نظرات شما عزیزان:

علی س
ساعت22:02---14 دی 1391
مطالبت خوبه ولی سعی کن بیشترش کنی فرهاد عزیز

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Farhad | تاريخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:ضررهای ترشی,فواید ترشی,ترشی,ترش, | موضوع: <-PostCategory-> |